Bij de eerste afspraak dienen patiënten de onderstaande items mee te nemen. Dit geldt in alle Nederlandse ziekenhuizen en gespecialiseerde klinieken als ViaSana.
Actueel medicatie overzicht
U dient een actueel medicatie overzicht van uw apotheek met ons te delen. Dit kan op twee manieren:
- Log in met uw DigiD op uw persoonlijke omgeving bij www.volgjezorg.nl. Klik op +zorgaanbieder. Zoek uw apotheek of huisarts en verleen hen toestemming uw gegevens te delen met het Landelijk Schakelpunt. Zoek niet op ViaSana! ViaSana haalt automatisch uw gegevens op als u uw apotheek of huisarts toestemming heeft gegeven.
- Lukt dit niet? Haal een overzicht bij uw apotheek en neem mee naar de kliniek.
Identiteitsbewijs
Alle patiënten, dus ook kinderen, moeten een geldig identiteitsbewijs laten zien aan de zorgverlener. Zonder identiteitsbewijs kan ViaSana de kosten niet declareren bij uw zorgverzekeraar en heeft u geen toegang tot uw dossier in MijnViaSana. U kunt zich identificeren met een:
- paspoort
- identiteitskaart
- rijbewijs
U kunt zich niet identificeren met andere pasjes en kaarten, zoals een openbaarvervoerkaart, bromfietscertificaat en of een identiteitsbewijs dat verlopen is.
Verwijsbrief huisarts (behalve bij een ZorgDomein verwijzing)
Bijna altijd ontvangen wij van de huisarts een digitale verwijsbrief met een ZD-nummer van ZorgDomein. In dat geval hoeft u geen verwijsbrief bij uw huisarts te regelen. Als u wel een verwijsbrief dient mee te nemen, zegt de telefoniste dit nadrukkelijk tegen u bij het plannen van de afspraak.
Uw verwijsbrief is standaard 1 jaar geldig. Binnen dit jaar dient uw eerste bezoek aan ViaSana gepland en uitgevoerd te zijn.