terug
Hoe kunnen we u helpen?

Wanneer u onder behandeling bent in een andere zorginstelling en wilt overstappen naar ViaSana dan kan dat, hiervoor heeft u een verwijzing van de andere zorginstelling nodig. Wanneer uw behandelend specialist niet wil verwijzen, dan kan uw huisarts dit doen. In de verwijzing moet duidelijk staan of het om een second opinion of overname behandeling gaat.

Overname behandeling

Wanneer u geen twijfels heeft over het advies van de andere zorgverlener, maar u toch graag de behandeling wilt voortzetten in ViaSana dan noemen we dat een overname behandeling. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de wachttijd bij de andere zorgverlener lang is en u voor de kortere wachttijd in ViaSana kiest. Het traject wordt dan bij de andere zorgverlener afgesloten en de patiënt wordt door ViaSana verder behandeld. Het is belangrijk dat "Overname behandeling" duidelijk is aangegeven in de verwijzing.

Second opinion

Wanneer u wel twijfelt over het advies van een andere medisch specialist, dan kunt u een second opinion aanvragen in ViaSana. De medisch specialist in de andere zorginstelling verwijst u dan naar ViaSana. Bij een second opinion wordt u niet behandeld in ViaSana, na de second opinion gaat u terug naar de vorige medisch specialist voor verdere behandeling. Volgens de basisverzekering heeft u doorgaans recht op één second opinion. Raadpleeg voor uw persoonlijke situatie altijd eerst uw zorgverzekeraar om niet onaangenaam verrast te worden.

Zelf uw medische gegevens opvragen

Voor de second opinion dient u eerder uitgevoerde beeldvormende onderzoeken en/of een operatieverslag zelf op te vragen. U dient de instantie waar u in behandeling bent (geweest) zelf schriftelijk toestemming te geven om deze gegevens naar ViaSana toe te sturen.

Controleer zelf of uw medische gegevens bij ons binnen zijn

Een week voor uw afspraak in ViaSana dient uzelf te controleren of de andere instantie uw medische gegevens naar ons heeft gestuurd, bel daarvoor een week voor uw afspraak met ons afsprakenbureau (0485 476 330). Bij afwezigheid van uw gegevens zijn wij genoodzaakt de afspraak te verzetten.

Vergoeding second opinion

U dient er rekening mee te houden dat een second opinion binnen een ziekenhuis of een gespecialiseerde kliniek als ViaSana niet altijd vergoed wordt. Over uw persoonlijke situatie kunt u het beste uw eigen zorgverzekeraar raadplegen.

Heeft u bewegings- of pijnklachten? Wij luisteren graag.

Welcome at ViaSana

Our website is regularly visited by people from abroad.
We are currently investigating what kind of visitors these are.
Please answer the question below: